Von der Leyennek és Webernek a tagállamoknál fontosabb Ukrajna, Magyar Péter hűségesen követi gazdáit.

POLITIK
Létrehozva: 2025.04.17.
Módosítva: 2025.04.17.

Lezsák Sándor: Mi nem akarunk szellemfalvakat!

Beszéd az M44-es út átadásán.

Tisztelt egybegyűltek! Kedves miniszterelnök úr!
Az esőre hajló, borongós tavaszi napon nem ok nélkül gyűlt össze ekkora ünneplő közösség az M44-es gyorsforgalmi út átadó ünnepségén. Mert nekünk itt a Duna-Tisza közén rendkívüli ünnep ez a mai nap. Több mint három évtizede vártunk arra, hogy átvágjuk az átadást-átvételt jelképező piros-fehér-zöld szalagot.

Az elmúlt években társaimmal együtt jómagam is egyre türelmetlenebb voltam, de mégis bizakodva, a várakozás feszültségével látogattam folyamatosan az építkezést. Ha előzetes bejelentés nélkül érkeztem, akkor is a szervezett munka, a rend és a munkások rokonszenves, a tereket, a munkagépeket is bemutató tájékoztatása fogadott. Megismertem a talajtömörítő gépet, a vibrációs hengert, a buldózert, a markológépet, a homok- és aszfaltszállító kamionokat, az aszfaltterítő gépet, az úthengert, a szalagkorlát-cölöpverőt és a burkolatjel festő gépet. A közel 127 kilométer hosszú M44-es gyorsforgalmi építkezésén a különböző munkafolyamatokban több mint 1500 ember dolgozott. Tisztelettel hajtok fejet minden munkásember és családja előtt.

A kivitelező cégek: a Duna Aszfalt, Hódút, EuroAszfalt, Swietelsky Magyarország, Soltút, A-Híd Zrt. és Közgép Zrt. (ma: Duna NRG Zrt.) összehangolt munkáját a szakmai tudás és felelősség, a vezetők fegyelmezett irányítása minősíti.

A gyorsforgalmi út költségvetése közel 389 milliárd forint. 

Köszönet az előrelátó kormányzati döntésnek, hogy ezt az összeget a hazai költségvetés biztosította.

Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy ha a nekünk joggal járó uniós költségvetéstől vártuk volna a finanszírozást, akkor a brüsszeli, baloldali, nemzetellenes uniós képviselők ezt is blokkolták volna. Vagyis ez az út nem készült volna el.
Ez a mai nap a vidéki létforma újjászületésének is jelképe lehet. 

Az elmúlt közel másfél évtizedben folyamatos a vidék reneszánsza, újjászületése.

Mindezt az elmúlt hetek, hónapok, évek kétharmados parlamenti, kormányzati döntései hitelesítik. A Magyar falu program sokrétű támogatási rendszere a templomtól az iskoláig, a Falusi Civil Alap, a Magyar falu vállalkozás-újraindítási programja, a falusi csok, a Vidéki otthonfelújítási program, a vidékfejlesztési és az agrártámogatások, az erdőtelepítési programok, az útfelújítások, a közlekedés fejlesztése, a felzárkózó települések programja, a tanyafejlesztési programok, az uszodaprogram, a fiatal gazdák támogatása, a birtokfejlesztés, a gépbeszerzés, a digitalizáció, az öntözési rendszerek fejlesztése, a vasútvonalak és a vasúti járművek korszerűsítése, a felzárkózó települések programja, a falugondnoki rendszer bővítése… Mindezek eredménye, hogy 1200 kistelepülésen indult újra a népesség növekedése. Jó érzés beszélni az Újszülöttek erdeje programról, amelynek keretében hárommillió fát ültettünk.

Mindezt erősíti az M44-es gyorsforgalmi út megépítése, amely nemcsak településeket, térségeket köt össze, hanem embereket, közösségeket, munkahelyeket. De nem elég utakat építeni, felújítani. 

Az emberek és a közösségek között is meg kell találni és meg kell újítani a kapcsolatokat, hogy gondjaival, lehetőségeivel senki, se az ember, se a közösség ne maradjon magára.


Egy baloldali közgazdász, Mihályi Péter eszelős, pusztító gondolata ma is uralja a neoliberális ellenzéket, idézem: „Nem kell a falu, minek a falu, középkori csökevény, nem kár érte, hagyni kell pusztulni, sőt elő kell segíteni ezt a folyamatot.”

Mi nem akarunk szellemfalvakat, mi következetesen azt mondjuk, és eszerint dolgozik az Országgyűlés kétharmada és kormányzatunk: kell a vonzó létformát biztosító falu, mert a legkisebb településnek is vannak értékei, értékes közössége és van múltja, jelene, jövője. Családban, baráti közösségekben, civil szerveződésekben, templomokban és iskolákban, önkormányzatokban kell folyamatosan építenünk azt az organikus kapcsolatrendszert, kultúrát, aminek vezérelve: be kell laknunk az országot, mert ha mi nem lakjuk be, akkor majd belakják mások. Még ennek gondolatától, lehetőségétől is a Jóisten óvjon bennünket!

Végezetül: az M44-es gyorsforgalmi útra is vonatkozik a száz esztendeje született költő, Nagy László tanítása: „Műveld a csodát, ne magyarázd!”

Műveljük az újabb csodát: itt az Alföldön fel kell gyorsítanunk a Duna–Tisza közi homokhátság vízpótlását!

Orbán Viktor miniszterelnök hétfő este új videót tett közzé hivatalos Facebook-oldalán, amelyben egy újabb infrastrukturális fejlesztésről számolt be. A bejegyzés szerint Budapest felől indulva Bács-Kiskunon át Békés vármegyébe vezetett az útja – ami egy vadonatúj, 32 kilométeres autóútszakaszt is érintett.

A rövid, dinamikus videóból kiderül, hogy az M44 frissen elkészült szakasza jelentősen javítja a térség közlekedését és gazdasági kapcsolatát az ország többi részével. A fejlesztés a kormány országos közlekedésfejlesztési programjának részeként valósult meg, amely célul tűzte ki a vidéki térségek jobb elérhetőségét, és az elmaradottabb régiók felzárkóztatását.

„Budapest, Bács-Kiskun, Békés. 32 kilométer új autóút, pár száz szelfi” – összegezte Orbán Viktor a látogatást közösségi oldalán.

A videó teljes terjedelemben megtekinthető a miniszterelnök Facebook-oldalán.

A miniszterelnök és Lázár János építési és közlekedési miniszter az M44-es autóút legújabb szakaszának átadása után a békéscsabai városházán tárgyalt.

 

 

Orbán Viktor miniszterelnök (j), Szarvas Péter polgármester (j2), Takács Árpád, a Békés Vármegyei Kormányhivatal főispánja, a Fidesz választókerületi elnöke (b2) és Lázár János építési és közlekedési miniszter (b) Békéscsabán 2025. március 20-án. A kormányfő az M44-es autóút legújabb szakaszának átadása után tárgyalt a megyei jogú város polgármesterével. Az egyeztetésen részt vett Lázár János és Takács Árpád. (Fotó: MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Fischer Zoltán)

Orbán Viktor miniszterelnök az M44-es autóút legújabb szakaszának átadása után a békéscsabai városházán tárgyalt Szarvas Péterrel, a megyei jogú város polgármesterével – tájékoztatta az MTI-t a Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály kedden.

A felek áttekintették a Békéscsabát érintő gazdaság- és közlekedésfejlesztési terveket, különösen az M44-es országhatárig történő meghosszabbításával és az M47-es autóút Békéscsaba és Debrecen közötti szakaszának megépítésével összefüggő feladatokat.

A miniszterelnök kiemelte: a kormány célja, hogy az M44-es és az M47-es autóutak fejlesztésével a Békéscsaba–Debrecen–Nagyszalonta háromszögben egy új gazdasági teret hozzon létre.

Az egyeztetésen részt vett Lázár János építési és közlekedési miniszter, valamint Takács Árpád főispán, a Fidesz választókerületi elnöke.



 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek