Gigantikus útépítés indul Magyarországon – Lázár bejelentette, hol indulnak a fejlesztések

2025. április 16. 07:57

Már megkötötték a tervezési szerződést.

2025. április 16. 07:57
null

A Világgazdaság arról ír, hogy Lázár János tovább építtetné az M44-es utat Sarkad és Méhkerék között és 

a 47-es utat négysávosítaná, amelyekkel Békés vármegyét még jobban be tudnák kapcsolni a magyar gazdaságba.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a Békés vármegyei Sarkadra meghirdetett Lázárinfón kedden elmondta: „Miközben 

Budapesten az Európai Unió életszínvonalánál 67 százalékkal jobban élnek, addig Békésben 40 százalékkal rosszabbul. 

Ezt a különbséget kell eltüntetni”.

Hangsúlyozta: 

az M44-es gyorsforgalmi utat – amelynek legújabb szakaszát kedden adták át – tovább kell építeni az országhatárig. 

A tervezésre 6,5 milliárd forintot hagytak jóvá, májusban kijelölik a végső nyomvonalat is.

A miniszter szerint a 47-es út négysávúsítása a másik fontos intézkedés, amely fellendíti Békés vármegyét: a tervezésre 13 milliárd forintot hagytak jóvá, a szerződéseket már megkötötték.

Lázár János leszögezte: Magyar Péter

a Tisza Párt elnöke azért mondja, hogy haza tudja hozni az uniós forrásokat, „mert miatta nem adják ide őket”. 

A politikus szerint a vidék jövője azoktól a fiataloktól függ, akiket most könnyen elérnek az olcsó drogokkal, ezért azok ellen „tűzzel-vassal küzdeni kell”.

Hozzátette: fontos a vidék erejének megőrzése, hogy mindenki számára a születése helyén garantálhassák a boldogulást.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Czeglédi Zsolt/MTI Fotóbank

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2025. április 16. 14:06
Nem tartom helyesnek a pénzt másodosztályú utak négysávosítására költeni. Az első osztályú utakat négysávosítsák! Az M1-es és az M7-es autópályákat pedig hatsávosítsák Budapesttől! És építsenek végre olyan autópályákat is, amelyek nem Budapestre vezetnek!!! Az M8-ast és az M9-est. Ha ez megvan, akkor lényegében készen az úthálózat, már "csak" karban kellene tartani. Bár vannak még olyan utak, amelyek már a középkorban is megvoltak és sohasem lettek leaszfaltozva.
Akitlosz
2025. április 16. 13:49
Másodosztályú utakat minek a négysávosítani, amikor még az első osztályú utak sem azok?
nemecsek-3
2025. április 16. 13:34 Szerkesztve
Kis kérdés, hogy a fantasztikus volumenű fejlesztések mellett mikor lesz már megoldva az az apróság, hogy normális legyen a vonatközlekedés és normális 21. század színvonalú vasúti átjárókra újítsák föl a lepusztult rozsdás, láthatatlan vasúti átjárókat a vasút balesetek utáni pofázása helyett. Ugyanez vonatkozik azokra a tömegesen szaporodó közúti forgalomirányítási megoldásokra amiről nem tudja eldönteni az ember, hogy óvodában rajzfoglalkozáson készítették-e a terveket, mert aki tervezte annak láthatóan fogalma nem volt miket rajzol
nemecsek-3
2025. április 16. 13:25
Már eddig is kínos volt ez a budapestcentrikos fejlesztés. Ahhoz, hogy az egész ország egyenletesen fejlődjön vízfej nélkül legfontosabbak a határ menti fejlesztések.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!