Az első hónapokban idén több mint nyolcezer alkalommal kellett a BKK-rendészeknek intézkedniük a fővárosban: a tapasztalatok azt mutatják, hogy a későbbiekben is lesz bőven munkájuk az újonnan felállt szervezetnek.
A fővárosi cég alá tartozó rendészetet hivatalosan Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat néven hozták létre az év elején: a BKK-rendészet ötletét Vitézy Dávid tavaly hirdette meg a főpolgármesteri kampányában.
Karácsony Gergely főpolgármester a szolgálat megalakulásakor bejelentette, hogy márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre, ha veszélyt érzékelnek.
A segélyhívó funkció március végére került be az applikációban, addig is a bajban egy telefonszámot lehetett hívni, azt azonban a főváros egyáltalán nem reklámozta.
A BKK a fővárosi tulajdonú közszolgáltatókkal, valamint az állami és civil szervezetekkel együttműködve úgynevezett köztisztasági és közrendvédelmi akciókat szervez: a héten a Kelenföld vasútállomás és környezetében jelentek meg.
Idén további hat főcsomóponton volt még rendkívüli bejárás és takarítás:
volt a megmozdulás helyszíne.
„A BKV járművei, berendezései, létesítményei rendszeresen válnak vandálok célpontjává” – fogalmazott a BKV a Világgazdaságnak. A fővárosi vállalat közlése szerint
a buszokon, trolikon, villamosokon és metrókon a graffitik, a karcolások és a törések okozzák a legtöbb kárt, emellett leggyakrabban a lifteket, a megállók bútorait és a mozgólépcsőket rongálják meg.
A közlekedési járművek üzemeltetéséért felelős cég elmondta, hogy az üzemképességet befolyásoló vagy balesetveszélyt jelentő károkozásokat azonnal javítják.
Hozzátette: a kisebb, esztétikai jellegű rongálások nem igényelnek azonnali beavatkozást, de törekszenek rá, hogy minél előbb helyreálljon az eredeti állapot.
A vandalizmus utáni helyreállítás az elmúlt évben 26,7 millió forintos költséget jelentett a BKV számára
– közölte a fővárosi vállalat.
A BKK sajtóosztálya azonban hangsúlyozta, hogy
a rendészet viszont nem csupán a rongálások megfékezésére született,
hanem azért is, hogy az utazási szabályokat mindenki betartsa, az utasok biztonságérzete pedig tovább nőjön a rendészek gyors elérésével.
A napokban egy meghökkentő felvétel terjedt el a közösségi oldalakon: a BKK egyik rendészét a Blaha Lujza téren a hajánál fogva rángattak.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Magyar Nemzetnek elárulta, hogy az eset május 26-án történt, a helyszínen két nőt állítottak elő, akiket a józsefvárosi rendőrök garázdaság miatt gyanúsítottként kihallgattak.
„Hívjál rendőrt a szolgálatiról!” – szólt a társának dulakodás közben a BKK-rendész munkatársának. A cikk megjegyzi, hogy szemmel láthatóan a férfi nem nagyon tudta, mit kezdjen a helyzettel.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője korábban a Világgazdaságnak elmondta, hogy javaslatára
hétszázmillió forint van a költségvetésben a rendészet működtetésére,
és hozzátette, hogy a létszám feltöltése azonban vontatottan halad, pedig ebből a forrásból 75 főre már a rendőrséggel versenyképes fizetést tudna adni a főváros.
Vitézy az eredeti tervei szerint kétszáz fővel akarta felállítani a BKK-rendészetet, a városháza a létszám megfelezését finanszírozási nehézségekkel indokolta.
Kiss Ambrus a főpolgármesteri hivatal főigazgatója a Magyar Nemzet kérdésére válaszolva korábban elmondta, a BKK-rendészet felállításával párhuzamosan nem tervezik a diszpécserszolgálat bővítését.
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság a lapunkkal közölte, hogy a FÖRI BKK Rendészeti Osztály munkatársai, valamint a BKK és a BKV vagyonőrei idén az első öt hónapban összesen
„Az intézkedések többsége szennyezett ruházat miatt történt, de volt ittas, bódult állapotban lévő utas elleni intézkedés is, valamint dohányzás és rendbontás miatt is” – közölte a rendészeti igazgatóság.
Azt is hozzáette, hogy a BKK-rendészet létszámának feltöltése a jelentkezéseknek megfelelően, az alkalmassági kritériumok betartásával folyamatos, de a korábbi 75 fős létszámhoz képest változás nem történt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.