A Ferrarit változtatásra kényszerítette a kínai kizárása; Hamilton az esőben bízik Japánban

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.05. 16:11
Hamilton az idén már többedjére téved tévútra a beállításokkal (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari Charles Leclerc-rel a negyedik, míg Lewis Hamiltonnal a nyolcadik helyet szerezte meg a Japán Nagydíj időmérőjén. Míg a monacói úgy érzi, mindent kihozott az autóból, a brit nem volt elégedett a saját teljesítményével, szerinte rossz irányba ment el a beállításokkal, így most leginkább az eső megérkezésében bízik. A hétszeres világbajnok megerősítette azt is, hogy a sanghaji kizárás után változtatnia kellett a csapatának.

Lewis Hamiltont két héttel ezelőtt a padlólemeze túlzott kopása miatt zárták ki utólag a Kínai Nagydíj versenyéről, így a sanghaji hétvégéje éles fordulatot vett a sprintidőmérőn megszerzett pole pozíció, valamint a sprintfutamon elért magabiztos siker után. Arról már az eset előtt is találgatott az olasz sajtó, hogy a Ferrari egyik fő gondját az jelentheti, hogy nem tudja kellően alacsonyan tartani a hasmagasságot, és annak emelésével kikerül az ideális tartományból az autó aerodinamikája, ami teljesítményvesztéshez vezet. 

A hétszeres világbajnok most a Japán Grand Prix időmérőjét követően megerősítette, változtatásra sarkallta a csapatát a diszkvalifikáció, aminek következtében Szuzukában magasabbra emelték az SF25-öst. „Ez nem volt elég jó teljesítmény tőlem. Magasabban van az autó hasmagassága, mint szeretnénk, de mindenki egy csónakban evezik. Charles (Leclerc) fantasztikus munkát végzett, különböző irányba mentünk el a beállításokkal, elég nagy volt az alulkormányzottság, és nem tudtam javulni. Eléggé küzdelmes szombat volt, végrehajtottunk néhány változtatást az időmérő előtt, ami sajnos nem hozta el a várt előrelépést. Az autó sokkal kiegyensúlyozottabb volt a hétvége koraibb szakaszában, és nagy alulkormányzottságot tapasztaltam a harmadik szakaszban, ami több hibához is vezetett, és ez sokba került" – magyarázta a nyolcadik rajtkockát megszerző brit. 

Az eredmény nem tükrözi hűen az autóban rejlő potenciált, van még benne tempó, de a csapat hihetetlenül keményen dolgozott a színfalak mögött. Meg fogjuk vizsgálni a rendelkezésre álló adatokat az éjszaka folyamán, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy erősebben térjünk vissza a pályára – jelentette ki, majd arra is kitért, bízik-e az ígért esőben. – Őszintén szeretem az esőt, szóval remélem, hogy esni fog, főleg egy ilyen időmérő után."

AZ FIA IS BÍZIK AZ ESŐS VERSENYBEN

Mint ismert, a pénteki második szabadedzésen kétszer is lángra kapott a fű a pálya különböző részein, amit követően a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA)  óvintézkedéseket vezettetett be, hogy megelőzze az újabb tűzeseteket. Ezek azonban nem bizonyultak elég hatásosnak, hiszen a harmadik gyakorláson, majd az időmérőn is kigyulladt a fű, előbbi eseményen kétszer, míg utóbbin egyszer. 

Miután a fű rövidre nyírása, a száraz részek kivágása, és a locsolás sem oldotta meg a gondot, szövetség most abban bízik, az időjárás a kezükre játszhat vasárnap. A versenyre virradóan ugyanis beborul Szuzukában, és több záporra és zivatarra is van kilátás a nap folyamán, és így a futam alatt is, ami megelőzhetné az újabb tűzesetet. A meglepetésre pole pozíciót szerző Max Verstappen szerint az éjszaka megérkező csapadék megoldhatja a bizarr helyzetet. „Éjjel esni fog. Ennek köszönhetően nedvesebbé válik a talaj. Gondolom, túlzottan kiszáradt a fű, és az autó padlólemeze alól kiszóródó szikrák meggyújthatják a füvet, és a szél is fúj."

Leclerc a negyedik helyről támadhat a másik Ferrarival, a monacói úgy érzi, mindent kihozott a kocsiból, de nem elégedett az eredménnyel. „Mindent beleadtam az utolsó Q3-as körömben, és nem igazán tudtam volna ennél többet kihozni ma az autóból. A negyedik hely ugyanakkor nem ad okot az elégedettségre, és továbbra is dolgoznunk kell azon, hogy csökkentsük a lemaradásunkat a McLaren és a Red Bull mögött, miközben a győzelmeket kell megcéloznunk. A csapat egészét nézve viszont pozitív hétvégénk van. Sokkal kényelmesebben érzem magam a volán mögött a végrehajtott beállításváltoztatások után, ami magabiztosabbá tett az időmérőn is. Kíváncsian várom, mi lesz a helyzet a futamon, persze időjárástól függően, tesztelni tudom, milyen hatásai vannak versenytávon."

„Vannak problémáink, és nem csak kifejezetten a hasmagassággal, de nem fogok részletekbe bocsátkozni. A pénteki nap során azonban tényleg találtunk valamit a vezetési stílusomat illetően, ami jobban működik és több önbizalmat adott a kvalifikációra, és ez jó hírt jelent a teljes idényt nézve is. A többi gond orvoslása talán több időt fog igénybe venni."

 

JAPÁN NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE

  1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda
  2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes
  3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes
  4.Charles LeclercmonacóiFerrari
  5.George RussellbritMercedes
  6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes
  7.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda
  8.Lewis HamiltonbritFerrari
  9.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari
11.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault
12.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes
13.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda
14.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda
15.Carlos Sainz Jr.*spanyolWilliams-Mercedes
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari
17.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari
18.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari
19.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault
20.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes
*: három rajthelyes büntetést kapott feltartás miatt.
39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:28.549
2. szabadedzés1. Piastri 1:28.114
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:27.965
Időmérő1. Verstappen 1:26.983
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja7.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

Legfrissebb hírek

„A McLaren egy másik bolygón van" – a Ferrarit bosszantja a nagy hátrány

F1
26 perce

A kezében maradt a kormány – Alonso elmagyarázta, mi történt

F1
1 órája

Elhalasztják a V10-es motorok visszatérését; Norris szerint kisebb az előnyük, mint azt az eredmények mutatják Bahreinben

F1
2 órája

A McLaren villámgyors; Alonso kezében maradt a kormánya a második bahreini edzésen

F1
6 órája

Norris a leggyorsabb, Hamilton a harmadik a továbbfejlesztett Ferrarival a bahreini nyitányon

F1
10 órája

Erős Red Bull, tanácstalan Ferrari, feszültségek az FIA körül – a Bahreini Nagydíj következik

F1
Tegnap, 17:12

Lemondott posztjáról az FIA eddigi elnökhelyettese

Egyéb autó-motor
Tegnap, 14:53

Többek között Alonsót, Leclerc-t és Russellt is félreállítja a csapata a bahreini nyitányon

F1
2025.04.08. 19:15
Ezek is érdekelhetik