„Majdnem összetörtem az autót" – Hadjart fájdalmak gyötörték a biztonsági öve miatt

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.05. 12:03
Hadjar a gyötrelmek ellenére remek eredményt ért el a szuzukai időmérőn (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Racing Bulls francia versenyzője, Isack Hadjar nehéz időmérőn van túl, de annak ellenére is fantasztikus eredményt ért el, hogy a túl szorosra húzott biztonsági öve és a csatok miatt fizikai fájdalmat élt át a volán mögött, és majdnem összetörte az autóját is, annyira nem tudott koncentrálni.

Isack Hadjar küzdelmes szombaton van túl Japánban: a versenyző már a harmadik szabadedzés során is jelezte a csapata felé, hogy nem érzi magát kényelmesen a pilótafülkében, de a Racing Bullsnak nem sikerült megoldani a problémát az időmérő kezdetére. A fiatal francia fájdalmak közepette, kétségbeesetten szólt a mérnökének a rádión, hogy a gond miatt egyszerűen nem tud koncentrálni a vezetésre, és rengeteg időt otthagy a pályán, így attól tart, ki fog esni már az első szakaszban. 

Mint utóbb kiderült, a túl szorosra húzott biztonsági öv és a hevederrész elhelyezkedése okozta a kellemetlen pillanatokat, méghozzá érzékeny területen, amit a faenzaiak a Q1 során csak részben tudtak megoldani, így Hadjarnak kínok között kellett továbbjutnia a következő szegmensbe.  

Rémálomszerű volt. Épphogy továbbmentem. Őszintén szólva nagyon büszke vagyok magamra, hihetetlen kört tettem össze a Q1-ben a probléma ellenére. Már a hármas kanyarnál észleltem, hogy baj van, az volt bennem, hogy ez nem igazán megy jól, és valójában majdnem összetörtem az autót. Az első gyors körömet eléggé kompromittálta, utána valamelyest vezethetőbbé vált a kocsi, és szerencsére a második köröm elég volt ahhoz, hogy továbbjussak a Q2-be. Kissé fájt, de utána fellélegezhettem, és arra koncentrálhattam, hogy gyorsan vezessek, ami összejött.”

F1
2025.04.05. 12:19

A két McLaren a versenyen elkapná a „kiemelkedő" Verstappent; Sainzot megbüntették Hamilton feltartása miatt

Cunoda szomorú az időmérő után, úgy érzi, megvolt benne a tempó a továbbjutáshoz.

 

„Az első szakaszban nincs elegendő idő arra, hogy kipattanj a kocsiból, majd vissza, szóval meg kellett birkóznom vele, és valahogy továbbmenni. De amikor visszajöttem, és megigazítottuk az övet, akkor már jó volt, csak fájt. Nem vagyok teljes mértékben elégedett, de körről körre jobb lett az egyensúly, és az autó életre kelt. Az utolsó köröm egészen fantasztikusan sikerült, nem igazán tudtam volna ennél gyorsabb lenni. Talán az utolsó szektorban hagytam ott egy tizedet. Másfajta érzés kerít hatalmába, amikor azt a bizonyos utolsó kört futod a harmadik szakaszban. Úgy vagy vele, hogy »Mindenhol egy kicsit jobban nyomod, és csak bízol benne, hogy betapad a gép«. Nagyon kell összpontosítani, száz százalékon voltam, és kellően bátor voltam ahhoz, hogy megtegyem azokat az extra lépéseket.”

Hadjar az előkelő 7. rajtkockát szerezte meg a Racing Bulls színeiben, a szuzukai kvalifikáción, és nemcsak új csapattársát, a Red Bulltól visszafokozott Liam Lawsont, hanem a korábbi márkatársat, Cunoda Jukit is maga mögé tudta utasítani. Az új-zélandi a 13., míg a japán a 14. helyről vág neki a vasárnap közép-európai idő szerint 7 órakor rajtoló versenynek. 

 

JAPÁN NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE

  1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda
  2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes
  3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes
  4.Charles LeclercmonacóiFerrari
  5.George RussellbritMercedes
  6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes
  7.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda
  8.Lewis HamiltonbritFerrari
  9.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari
11.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault
12.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes
13.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda
14.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda
15.Carlos Sainz Jr.*spanyolWilliams-Mercedes
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari
17.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari
18.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari
19.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault
20.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes
*: három rajthelyes büntetést kapott feltartás miatt.

 

39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:28.549
2. szabadedzés1. Piastri 1:28.114
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:27.965
Időmérő1. Verstappen 1:26.983
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja7.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

 

Legfrissebb hírek

Erős Red Bull, tanácstalan Ferrari, feszültségek az FIA körül – a Bahreini Nagydíj következik

F1
16 órája

Többek között Alonsót, Leclerc-t és Russellt is félreállítja a csapata a bahreini nyitányon

F1
2025.04.08. 19:15

„Jelenleg Verstappen jelenti a különbséget, de...” – a McLaren reméli, hogy a következetessége végül kifizetődik

F1
2025.04.08. 12:40

Max-faktor – Zsoldos Barna jegyzete

F1
2025.04.07. 23:09

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
2025.04.07. 15:01

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
2025.04.07. 13:57

„Úgy tűnt, Piastri gyorsabb" – Marko gúnyolódott a McLaren óvatos stratégiáján

F1
2025.04.07. 12:00

Japánban az Alpine-t, Bahreinben már a Haast vezeti a japán versenyző

F1
2025.04.07. 10:39
Ezek is érdekelhetik