Újabb részlet a Kollár-vallomásból: a vonatokat is lassítja a Tisza és Brüsszel paktuma

Ki ne emlékezne rá, hogy Magyar Péter nemcsak a kórházakkal, hanem a vasúttal is kampányolt? Pont azokon a vonalakon hőbörgött, amelyeket az unió miatt nem újítottak fel. 

2025. 04. 16. 4:50
Fotó: Purger Tamás Forrás: MTI Fotószerkesztõség
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Brüsszel pontos listát vezet arról, hogy hazánk milyen fejlesztésekre szeretne uniós forrásokat felhasználni. A pénzt azonban mondvacsinált, politikai okokból visszatartják az EU-s vezetők. Mindeközben Magyar Péter éppen azokon a helyeken bukkan fel és kampányol, legyen az kórház vagy vasúti vonal, amelyek felújítása, modernizálása az uniós pénzek visszatartása miatt késik.

Budapest, 2025. február 26.
Molnár Dániel, a Tisza Párt képviselője (j) felszólal a Fővárosi Közgyűlés ülésén a Városháza dísztermében 2025. február 26-án. Mellette Kollár Kinga, a Tisza Párt képviselője. 
MTI/Purger Tamás
Magyar Péternek, a Tisza Párt elnökének új üdvöskéje, Kollár Kinga Fotó: Purger Tamás / MTI 

Ez az összjáték kapott nagyobb fényt azt követően, hogy Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselője leplezetlen őszinteséggel beszélt arról: a brüsszeli „nagyon hatékony” politika miként segíti a Tiszta választási esélyeit.

A sajtóban eddig csupán Kollár Kinga azon szavait idézték a vallomásnak is beillő felszólalásból, amelyek az elmaradó kórházi felújításokat üdvözölték. A politikus azonban nem csupán az egészségügyi fejlesztésekről, hanem a felújításra szoruló vasúti vonalakról és az emiatt lassan haladó vonatokról is beszélt az Európai Parlament bizottsága előtt. 

De nézzük, mit is mondott szó szerint Kollár Kinga! 

Azt kell mondanom, hogy ez nagyon hatékony volt, hozzávetőlegesen 21 milliárd eurót függesztettek fel a Magyarországnak járó támogatásokból, amelyekből egymilliárdot már el is vesztettek a magyarok. És ennek nagyon súlyos hatása volt a magyar államra. Nem tud befektetni a közszolgáltatásokba. (…) Arra gondolok, hogy példát is említsek, az RRF programból ötven kórházat lehetett volna felújítani, ami nem történt meg. Ha a magyar vasútvonalakat nézzük, ez egy tragédia. Néhány vonalon a vonatok sebessége alacsonyabb, mint 150-170 évvel ezelőtt.

A Tisza uniós képviselőjének szavai után nem árt felidézni, hogy Magyar Péter korábban heteken keresztül hőbörgött azokban az egészségügyi intézményekben, amelyek fejlesztése az unió miatt egyelőre nem valósulhatott meg. 

És hogy a Brüsszel–Tisza-összjáték végleg lelepleződjön, Magyar Péter azokon a vasúti vonalakon is feltűnt – súlyos kritikákat megfogalmazva egyebek mellett az utazási idővel összefüggésben –, amelyek modernizációját a magyar állam kénytelen volt felfüggeszteni, hiszen az EU egyértelműen politikai okokból visszatartja az ezekhez szükséges forrásokat.

Ahhoz pedig, hogy mindenki számára teljesen világos legyen a Brüsszel–Tisza-paktum célja, elég, ha Kollár Kinga felszólalásának utolsó gondolatait idézzük fel: „ennek a pozitív oldala: a magyar emberek romló életminősége erősítette az ellenzéket. És emiatt én… én… én nagyon pozitív vagyok a ’26-os választásokkal kapcsolatban.”

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.